Tag Archives: Zakelijke dienstverlening

Verkopen werkt niet (meer)

Ben je verkoper en heb je blauwe ogen? Mooi! Maar helaas kom je hier niet meer automatisch verder mee. Wil je vandaag de dag scoren met verkoop, dan moet je het verkoopproces gewoon goed managen. Verkopen is een proces. Elke klant doorloopt fases, waarin hij beslist of hij tot aankoop …

Lees meer »

Startersdag Den Bosch – 4 september 2018

Op dinsdag 4 september organiseert Zuidwest Business/Startersdagen.com de Startersdag in ’s Hertogenbosch. Lekker dicht bij huis en met allemaal ervaren lokale ondernemers uit ’s Hertogenbosch en omstreken die staan te popelen om jou verder te helpen met jouw onderneming. Stel ze al je vragen tijdens de Startersmarkt en luister naar …

Lees meer »

Recordaantal starters in eerste halfjaar

De dynamiek in het Nederlandse bedrijfsleven is groot. In het eerste halfjaar zijn niet eerder zoveel ondernemingen gestart (106.602) én gestopt (66.729) als in dezelfde periodes in de afgelopen vijf jaar. Bovendien daalt het aantal faillietverklaringen in het eerste halfjaar met 10 procent ten opzichte van het eerste halfjaar in …

Lees meer »

Jouw idee of product is van jou. Leg het vast!

Je bent voor jezelf begonnen. Je hebt je handelsnaam en misschien ook je domeinnaam geregistreerd. Maar doe je dan genoeg? “Ondernemers weten vaak niet dat zij in de praktijk hun naam vaker gebruiken als merk dan als handelsnaam. Een merkregistratie kan belangrijk zijn”, zegt Jan Hart van het Benelux-Bureau voor de …

Lees meer »

Tijd voor een doorbraak

Wil je sneller naar de top met je onderneming terwijl je je klanten op de best mogelijke manier helpt? Coach en trainer Anne Quaars van de Branding Business School wijst je de weg. Anne vertelt: “ Wat heel belangrijk is, is dat je een onderscheidend bedrijfsconcept ontwikkelt. Dat begint met …

Lees meer »

Nederland Vergaderland

Beleving steeds belangrijker De gemiddelde Nederlandse werknemer vergadert 6,5 uur per week, dat is zo’n driehonderd uur per jaar. Geregeld op kantoor, maar ook vaak buiten de deur: in hotels, bij vergaderlocaties of gespecialiseerde business centers. Waar moet een goede vergaderlocatie aan voldoen? En is videoconferencing een alternatief? “Er zijn …

Lees meer »

Ondernemer gevoelig voor burn-out

Ondernemers zijn harde werkers die altijd doorgaan en nooit ‘nee’ zeggen. Ziek zijn ze niet, want de zaak moet blijven draaien. Slechte betalers nemen ze voor lief: beter een slecht betalende klant, dan helemaal geen klant. Kortom: veel ondernemers hebben eigenschappen die tot een burn-out kunnen leiden. “Als je niet meer naar je …

Lees meer »