Baker Tilly Berk: Real time inzicht in je bedrijf

Je hele administratie uit handen geven en toch altijd en overal inzicht in je actuele cijfers: menig ondernemer moet dat als muziek in de oren klinken. Baker Tilly Berk in Goes biedt met Be In Control (BIC) precies dat: “Door de administratieve rompslomp bij de ondernemer weg te halen, kan die weer doen wat hij het liefste doet: ondernemen.”

Accountancy- en belastingadvieskantoor Baker Tilly Berk heeft 18 vestigingen door heel Nederland. Be In Control is sinds dit jaar in alle vestigingen de nieuwe norm, vertelt Marcel Klootwijk. “Goes is daarbij het lichtend voorbeeld voor alle andere kantoren, omdat wij al sinds 2006 bezig zijn met digitaliseren.” Inmiddels werkt de Goese vestiging volledig digitaal.
“BIC is maatwerk”, vertelt business coach Peter Huibregtse. “De ondernemer kan ervoor kiezen helemaal niets meer te doen of om de administratie grotendeels zelf te doen, waarbij wij op afstand meekijken.” De ondernemer die alles uit handen geeft, levert zijn facturen digitaal aan en heeft er verder geen omkijken naar. “Wij regelen aangiftes, BTW, uitbetaling van salarissen, kostentoewijzing en we maken rapportages.”

Die rapportages kan de ondernemer zo vaak ontvangen als hij wil, via computer of mobiel. “Zo heb je overal inzicht in je cijfers. We kunnen het systeem koppelen aan je web-shop, kassasysteem en je eigen administratieprogramma. We kunnen controles inbouwen, die bijvoorbeeld een seintje geven als de rekening-courant bijna zijn limiet bereikt. Voor een ondernemer die zijn klanten bezoekt, hebben we geregeld dat klanten op zijn i-Pad offertes kunnen accorderen, waarna automatisch een factuur wordt verzonden.” Klootwijk: “In veel bedrijven doet iemand de boekhouding er een beetje bij. Maar een ondernemer heeft behoefte aan dagelijks inzicht, juist in deze tijd waarin veranderingen heel snel gaan. Wij bieden met BIC een goed antwoord: je hele administratie gestroomlijnd, gekoppeld aan regelmatige rapportages in de cloud: dat is ontzorgen.” Een derde belangrijk onderdeel van BIC is het persoonlijk contact, vertelt Huibregtse: “Zo vaak als de klant dat wenst, bespreken we de rapportages en leggen die naast de prognoses. Met onze branchekennis kunnen we goed adviseren. Die combinatie van rapportages en persoonlijk contact maakt BIC voor elke ondernemer interessant: van starter tot internationale keten.

Best practices:
Zeeuwse Reumatologen BV
De artsen van Reumazorg Zuid West Nederland zijn eind 2016
overgestapt van de ‘boekhouding in een schoenendoos’ naar
BIC. Reumatoloog De Sonnaville vindt het heerlijk: “Dokter
zijn is al ingewikkeld genoeg. Met BIC hebben we real time
inzicht in onze cijfers en kunnen we bijsturen waar nodig.”
Door de koppeling van bankrekening en boekhoudprogramma
zijn vervelende verrassingen uitgesloten en kunnen de artsen
beter gefundeerde beslissingen nemen. “En we hebben bij BIC
een vast aanspreekpunt, dat is fijn en vertrouwd.”

Panta Rhei
Strandpaviljoen Panta Rhei in Vlissingen doet de administratie
grotendeels zelf. Elke factuur van inkoop, verkoop en kas
wordt wekelijks digitaal verwerkt. “Wij zijn de controller op
afstand”, vertelt Peter Huibregtse. “Dat betekent meekijken, de
btw-aangiftes verzorgen en maandelijkse rapportages opstellen.
Een keer in de twee maanden bespreken we samen de
ontwikkeling van de omzet ten opzichte van de prognoses.”
Doordat alle betalingen in het systeem zijn gekoppeld, kan
eigenaar Willem Jan Buijs altijd en overal zien hoe het bedrijf
ervoor staat. “En als hij vragen heeft, bellen of appen we
even.”

Baker Tilly Berk
Stationspark 8
4462 DZ Goes
T: 0113 24 20 00
E: goes@bakertillyberk.nl
W: www.bakertillyberk.nl

Gerelateerde berichten

Medewerker met financiële problemen? BudgetCoach Zuidwest biedt uitkomst!

“Werkgevers kunnen behoorlijk last hebben van de financiële problemen van een werknemer”, vertelt Merijn Nuijten, …